Ahad, 16 Disember 2012

Sahabat ♡

Assalamualaikum :)



Hai .. hmm korang semua mesti ade sahabat kan ? *mesti la ade . :D tapi na cari sahabat yang betul betul setia dan sejati susah , tak senang na cari . kalau setakat sahabat yang ade bersama kita waktu senang je , baik takyah ;)waktu susah . dia tinggalkan kita . time dia senang lupe kita , time dia susah baru na cari kita . baik takyah . haha :D

SAHABAT ADALAH ANUGERAH YANG INDAH . MUNGKIN SESEORANG BOLE HIDUP TANPA KEKASIH TETAPI JARANG ORANG YANG BOLE HIDUP TANPA SAHABAT . YANG SELALU MENEMANINYA SAAT :D

Cinta memang senang nak cari kan ? tapi sahabat nie susah na cari . Na cari sahabat mesti la yang boleh membimbing kita ke jalan yang baik / jalan yang benar dan sentiasa mendorong kita untuk melakukan kebaikan . right ? :) Yang selalu berfikiran positif dan sentiasa tegur kita bila kita buat kesalahan . hehe . Segala suka dan duka kita boleh berkongsi bersama sahabat kita :) Sahabat yang baik ialah sahabat yang saling memahami dan ada ketika kita dalam kesusahan , bukan nye bile susah je dia ingat kita , bile senang campak je kita ke tepi , lupekan kita , abaikan kite , buat macam kite tak wujud je . Sahabat mesti la sentiasa ade bersama kita ketika suka / duka . Sahabat mesti la selalu ingat kan kita tentang solat , tentang agama . Sahabat juga mestilah sentiasa jujur dengan kita dan ikhlas berkawan dengan kita . Sahabat yang baik mesti dapat terima kita seadanya . 

SAHABAT YANG BERIMAN , IBARAT MENTARI YANG MENYINAR .
SAHABAT YANG SETIA , BAGAI PEWANGI YANG MENGHARUMKAN .
SAHABAT SEJATI , MENJADI PENDORONG IMPIAN .
SAHABAT BERHATI MULIA , MEMBAWA KITA KE JALAN ALLAH .
INSYAALLAH 

I'M RIGHT ? :D

Tak perlu la na cari sahabat kalau tengok rupa paras je , tak berkekalan . Kalau na cari sahabat , carilah sahabat yang betul betul sahabat . Kita juga kena terima seadanya sahabat kita tu . Ikhlas berkawan . InsyaAllah Allah memberkati persahabatan kita :) Apabila sahabat kita dalam kesusahan , jangan la kita abaikan , lupekan dia atau kita buat taktau je . Malah kita bincang dengan dia elok2 ,cakap baik baik , bantu ape yang patut . Insya Allah persahabatan akan berkekalan . Sentiasa doakan yang terbaik untuk sahabat kita dan semoga Allah melindungi sahabat kita walau di mana sekali pun dia berada :)

SAHABAT YANG SEJATI ADALAH SAHABAT YANG DAPAT BERKATA BENAR KEPADA KITA BUKAN SAHABAT YANG HANYA MEMBENARKAN KATA KATA KITA :)

SAHABAT YANG BAIK APABILA DIPANDANG WAJAHNYA , MEMBAWA MENGINGATI ALLAH , MENDENGARKAN KATA KATA NYA MENAMBAHKAN ILMU , TERLIHAT GERAK GERINYA MENINGGIKAN TAKUT KEPADA ALLAH , BERKAWAN DENGANNYA BERJUANG KE JALAN ALLAH . SUBHANALLAH :)

PERSAHABATAN LAGI PENTING DARIPADA PERCINTAAN

Persahabatan yang sejati akan membawa kerinduan yang abadi . Sesungguhnya persahabatan itu lebih unggul daripada percintaan . Tanpa persahabatan , percintaan akan berakhir , tapi tanpa percintaan persahabatan bole berkekalan . InsyaAllah . Hargailah persahabatan yang terjalin :)Na bercinta bole , tak salah . Tapi jangan lah sampai abaikan sahabat kita . Nanti bila kita putus dengan kekasih kita , sahabat jugak yang di cari kan ? :3 

Hargailah sahabat yang sayang kita dan betul betul ikhlas berkawan dengan kita . Sayang lah kawan kita macam kita sayang kekasih kita . Kalau sahabat kita tu betul betul menangis sebab kita , bermakna dia memang betul betul ikhlas berkawan dengan kita . Kalau bercinta tu , ingat lah sahabat kita jugakk . Hargailah dia sebelum semuanye terlambat . Jangan menyesal kalau da terlambat . Menangis air mata darah sekali pun da tak guna ;) 

INSYAALLAH ALLAH AKAN MEMBERKATI DAN MERAHMATI PERSAHABATAN KITA . SAYANGI DAN HARGAI LAH SAHABAT KITA MACAM KITA SAYANG DAN HARGAI KEKASIH KITA . 
PERSAHABATAN YANG BAIK TIDAK AKAN DAPAT DI PISAHKAN MELAINKAN DENGAN KEMATIAN :)

-TERIMA KASIH MEMBACA-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan